25-10-11

Opnieuw tientallen miljarden netto bedrijfswinsten

*Annheuser-Busch InBev: Q2 genormaliseerde winst steeg van 1.440 miljard dollar naar 1.603 miljard dollar. De nettowinst steeg met 26% tot 1,45 miljard. Het volume verkochte drank steeg met 0,3 procent tot 101.246 miljoen hectoliter.  De opbrengsten stegen 3,7 procent tot 9.952 miljard dollar. De brouwer verkocht minder bier in de VS en Brazilië, de twee grootste markten. In Azië daarentegen steeg het verkochte volume met 12,1 procent, in China met 11,7 procent. Anheuser-Busch InBev nv, wil tegen 2014 voor meer dan 1 miljard dollar investeren in de Amerikaanse brouwerijen, om het brouwproces te moderniseren en haar productiesystemen te optimaliseren (wellicht met vermindering van de werkgelegenheid). CEO Carlos Brito zegt dat hij probeert de prijskloof tussen premiumbier en sub-premium te verkleinen, door gewoon bier duurder te maken. AB InBev wil op die manier meer winst maken per hectoliter verkocht bier. Daartoe investeert het fors in marketing. Op andere kosten wordt dan weer waar mogelijk bespaard.

15:28 Gepost door alex Vancauwenbergh | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.