07-01-09

AB INBEV BEREIDT VERKOOP PRETPARKEN VOOR

 

Brouwer AB InBev stopt in zijn Amerikaanse themaparken met het gratis proeven van bier. De clubs zullen worden omgevormd tot restaurants en gewone cafés. Volgens analisten is dit een eerste stap van de brouwgroep om zijn themaparken gemakkelijker te kunnen verkopen. InBev maakte bij de overname van het Amerikaanse Anheuser-Busch immers bekend een aantal niet-kernactiviteiten te zullen afstoten. Busch Entertainment, de pretparken-divisie van het Amerikaanse bierconcern, werd daarbij door vele analisten als potentieel doelwit naar voor geschoven. Zij zien achter het stopzetten van de proeverijen een strategische zet van AB InBev. Ze merken op dat een potentiële koper van de themaparken weinig zin zal hebben om gratis bier te blijven schenken. Door daar proactief op in te spelen, zou Anheuser-Busch volgens hen willen vermijden dat een kandidaat-koper zou afhaken uit vrees voor de woede van de bezoekers. (MH)

15:50 Gepost door alex Vancauwenbergh | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.