11-09-07

INBEV ONTKENT DAT BRITSE STELLA-CAMPAGNE REACTIE IS OP GEWELD

 

 De nieuwe advertentiecampagne met als slogan 'Pass on something good' die we twee maanden geleden in Groot-Brittannië lanceerden om de Stella-bieren te promoten, heeft niets te maken met de kwalijke reputatie van Stella Artois als 'wife beater'. Dat zegt Robert Bruce, de woordvoerder van InBev UK. Hij spreekt daarmee een bericht in De Morgen tegen.

Partnergeweld
Volgens deze krant was de campagne een rechtstreeks gevolg van een recent vonnis waarin een Britse rechter het overmatig drinken van Stella Artois met de vinger wees in een zaak van partnergeweld. "Onze campagne werd gedurende anderhalf jaar voorbereid. Er kan dus geen verband zijn met dat vonnis. Met de nieuwe campagne willen vooral de familie van Stella-bieren die we in Groot-Brittannië verkopen, in de schijnwerpers plaatsen. Naast Stella Artois gaat het om Peeterman Stella en Stella Bock", aldus Bruce.

Problemen
Bruce erkent evenwel dat het drinken van Stella in Groot-Brittannië al voor problemen gezorgd heeft. "Het alcoholgehalte van Stella is met 5,2 procent hoger dan de 3,5 tot 4 procent die de Britten gewoon zijn. Velen in dit land hebben een alcoholprobleem. Door dezelfde hoeveelheden van Stella te consumeren als van andere bieren, wordt men vanzelfsprekend meer dronken. Het is een probleem dat door ons helemaal niet gewild is", aldus Bruce. (belga/hln)

20:49 Gepost door alex Vancauwenbergh | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.