11-09-07

BRITSE RECHTER LNKT STELLA ARTOIS AAN PARTNERGEWELD

 

'Wife beater' wordt Stella in Engeland genoemd, wegens de link tussen partnergeweld en het drinken van het Belgische bier.
Inbev start een nieuwe advertentiecampagne voor Stella Artois in het Verenigd Koninkrijk. Daarmee wil de brouwer het negatieve imago van zijn bestseller ombuigen. De ingreep is een rechtstreeks gevolg van een vonnis van een Britse rechter die in een zaak van partnergeweld letterlijk het Stellabier als bepalende factor noemde. Dat schrijft De Morgen.

'Pass on something good' ('geef iets goeds door'), zo luidt de nieuwe slogan voor Stella over de plas. Het devies komt in de plaats van het 'Reassuringly expensive' ('geruststellend duur'), dat al sinds 1982 meegaat.

Slechte reputatie
De nieuwe campagne moet Stella van zijn kwalijke reputatie afhelpen. De voorbije jaren heeft het bier in het Verenigd Koninkrijk de bijnaam 'wife beater' gekregen, een etiket dat steeds hardnekkiger aan het merk is gaan kleven. Een recent verdict van een Britse rechter zet die reputatie nog eens in de verf. In een dossier waarin een arbeider de nieuwe partner van zijn ex te lijf was gegaan, zei rechter John Hardy: "Er zijn twee sleutelbegrippen die steeds weer opduiken in zaken waar jonge mannen en alcohol bij betrokken zijn. Dat zijn 'Stella' en 'binge drinking' (drinkwedstrijden)". (belga/hln)

20:47 Gepost door alex Vancauwenbergh | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.